Promocja książki z wykorzystaniem serwisu Instagram

  • Magdalena Ostrowska

Abstrakt

Media społecznościowe są obecnie tak popularne w społeczeństwie, że trudne jest funkcjonowanie bez korzystania z żadnego z nich. Jednym z popularniejszych jest serwis Instagram umożliwiający publikację i obróbkę zdjęć, nadającą im charakterystyczny kwadratowy kształt. Służy on do promocji nie tylko dużych marek, lecz także do popularyzacji książki i kultury. W niniejszej pracy omówiono trzy podmioty zajmujące się promocją książki za pomocą aplikacji Instagram: wydawnictwa, księgarnie i biblioteki. Każdy z nich ma własny sposób na prowadzenie profilu, różna jest także tematyka publikowanych zdjęć. Wraz ze wzrostem popularności serwisu rosnąć będzie także wykorzystanie go w celach promocyjnych książki.

Bibliografia

BEREZOWSKI G. Ranking polskich profili na Instagramie — marzec 2015. W: Napoleoncat [on-line], [dostęp 26.07.2015]. Dostępny w: http://napoleoncat.com/blog/ranking-polskich-profili-na-instagramie-marzec-2015/.

Instagram. W: Google play [on-line], [dostęp 26.07.2015]. Dostępny w: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android.

KRACIUK, P. Co to jest Instagram? — ABC Instagrama. W: Enzo [on-line], [dostęp 25.07.2015]. Dostępny w: http://enzo.pl/2013/12/18/co-to-jest-instagram/.

MARCIUK, J. Szybki poradnik używania Instagrama — dobre i złe praktyki. W: Socjomania [on-line], [dostęp 25.07.2015]. Dostępny w: http://socjomania.pl/szybki-poradnik-uzywania-instagrama-dobre-i-zle-praktyki.

OSTROWSKA, K. Instagram: obraz rośnie w siłę. Czy jesteśmy w trakcie rewolucji wizualnej? W: Socjomania [on-line], [dostęp 5.07.2015]. Dostępny w: http://socjomania.pl/instagram-obraz-rosnie-w-sile-czy-jestesmy-w-trakcie-rewolucji-wizualnej/.

WOJTAS, T. Twitter, Instagram, Pinterest i Ask.fm już nie zyskują polskich użytkowników (analiza). W: Wirtualne media [on-line], [dostęp 25.07.2015]. Dostępny w: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-instagram-pinterest-i-ask-fm-juz-nie-zyskuja-polskich-uzytkownikow-analiza.

Opublikowane
2015-10-05