Book promotion using Instagram

  • Magdalena Ostrowska

Abstract

Social media are now so popular in society that it is difficult to live without the use of any of them. One of the most popular services is Instagram that allows to publish and edit photographs, giving them a distinctive square shape. It serves to promote not only the big brands, but also to promote books and culture. The following article discusses three actors in the promotion of books on Instagram: publishers, bookstores and libraries. Each of them has its own profile, also the topic of published photos is different. As the service gains popularity so too will grow its use for promotional purposes of books.

References

BEREZOWSKI G. Ranking polskich profili na Instagramie — marzec 2015. W: Napoleoncat [on-line], [dostęp 26.07.2015]. Dostępny w: http://napoleoncat.com/blog/ranking-polskich-profili-na-instagramie-marzec-2015/.

Instagram. W: Google play [on-line], [dostęp 26.07.2015]. Dostępny w: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android.

KRACIUK, P. Co to jest Instagram? — ABC Instagrama. W: Enzo [on-line], [dostęp 25.07.2015]. Dostępny w: http://enzo.pl/2013/12/18/co-to-jest-instagram/.

MARCIUK, J. Szybki poradnik używania Instagrama — dobre i złe praktyki. W: Socjomania [on-line], [dostęp 25.07.2015]. Dostępny w: http://socjomania.pl/szybki-poradnik-uzywania-instagrama-dobre-i-zle-praktyki.

OSTROWSKA, K. Instagram: obraz rośnie w siłę. Czy jesteśmy w trakcie rewolucji wizualnej? W: Socjomania [on-line], [dostęp 5.07.2015]. Dostępny w: http://socjomania.pl/instagram-obraz-rosnie-w-sile-czy-jestesmy-w-trakcie-rewolucji-wizualnej/.

WOJTAS, T. Twitter, Instagram, Pinterest i Ask.fm już nie zyskują polskich użytkowników (analiza). W: Wirtualne media [on-line], [dostęp 25.07.2015]. Dostępny w: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-instagram-pinterest-i-ask-fm-juz-nie-zyskuja-polskich-uzytkownikow-analiza.

Published
2015-10-05