Bibliotekarze – UXperci, czyli badania user experience w bibliotekach akademickich w Wielkiej Brytanii
Abstrakt
Badania UX (User experience) – badania doświadczeń użytkownika; zdobywają coraz większą popularność w bibliotekach w Wielkiej Brytanii. Poniższy artykuł przedstawia definicję UX, próbuje uzasadnić powody popularności badań UX oraz przedstawia krótki przegląd badań przeprowadzonych w bibliotekach wybranych uczelni wyższych na Wyspach.
Bibliografia
ACADEMICS ANONYMOUS. Students surveys are a waste of everyone’s time. The Guardian [online]. 1.07.2016. [Dostęp 9.10.2018]. ISSN 1756-3224. Dostępny w: https://www.theguardian.com/higher-education-network/2016/jul/01/student-surveys-are-a-waste-of-everyones-time.
ALLEN-KINROSS, P. New campaign would make school libraries a statuatory requirement. Schools week [online]. 27.04.2018. [Dostęp 9.10.2018]. Dostępny w: https://schoolsweek.co.uk/new-campaign-would-make-school-libraries-a-statutory-requirement/.
FLOOD, A. Save your local! Should volunteers help keep you public libraries open? The Guardian [online]. 8.08.2017. [Dostęp 9.10.2018]. ISSN 1756-3224. Dostępny w: https://www.theguardian.com/books/2017/aug/08/public-libraries-at-the-crossroads-should-volunteers-be-keeping-them-open.
ERIAL. Project details [online]. [Dostęp 9.10.2018]. Dostępny w: http://www.erialproject.org/project-details/.
IPSOS MORI, OFFICE FOR STUDENTS. About the NSS [online]. [Dostęp 9.10.2018]. Dostępny w: https://www.thestudentsurvey.com/about.php.
LANCLOS, D., WINTERLING, R. Making space in the library for Student-Parents. W: Regalado, M., Smale M.A. (red.). Academic Libraries for Commuter Students: Research-Based Strategies 2018, s. 33–51. ISBN 9780838917015.
OFFICE FOR STUDENTS. Unistats [online]. [Dostęp 9.10.2018]. Dostępny w: https://unistats.ac.uk/.
POTTER, N. #Uxlibs 4: ethnography you can try at home. [online]. [Dostęp 9.10.2018]. Dostępny w: https://www.ned-potter.com/blog/uxlibs-4-ethnography-you-can-try-at-home.
PRIESTNER, A. What is UX research? [online]. [Dostęp 9.10.2018]. Dostępny w: http://uxlib.org/home/.
PRIESTNER, A., MARSHALL, D. Snapshot: A cultural probe study exploring the research and infor-mation behaviour of postdocs and PhD students at the University of Cambridge [online]. [Dostęp 9.10.2018]. Dostępny w: https://futurelib.files.wordpress.com/2016/09/the-snapshot-project.pdf.
RIMMER, H., BROOKE, M. As you like it: translating student feedback into the design of the new li-brary building [online]. [Dostęp 9.10.2018]. Dostępny w: https://www.m25lib.ac.uk/2018/05/02/presentations-from-2018-annual-conference/.