Bibliotekarstwo szkolne - teoria kontra praktyka
Abstract
W artykule opisano funkcjonowanie przeciętnej biblioteki szkolnej, odnosząc się do wyobrażenia ukształtowanego na podstawie teoretycznego podejścia do zagadnień bibliotekarstwa szkolnego. Przedstawiono trudności i realia codziennej pracy nauczyciela bibliotekarza. Odniesiono się do badań naukowych poświęconych współpracy w gronie pedagogicznym w odniesieniu do kilkuletnich obserwacji na gruncie szkolnym.
References
Nauczyciele się starzeją. W: Głos Nauczycielski [online]. 27.09.2019. [Dostęp 18.05.2022]. Dostępny w: https://glos.pl/nauczyciele-sie-starzeja.
PIOTROWSKA, R. Wykorzystanie oferty edukacyjnej biblioteki szkolnej przez nauczycieli przedmiotowych – wyniki sondażu. Roczniki Biblioteczne 2016, r. 60 (2016), s. 345–356. ISSN 0239-6661.
Zarządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 4 czerwca 1997 r. w sprawie liczby uczniów, na których przysługuje etat nauczyciela bibliotekarza. Monitor Polski 1997, poz. 348.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.