Promotion in the publishing house 2.0

  • Ewa Studzińska-Ferdynus

Abstract

This article presents the influence/impact of the Internet on the way in which the contemporary publishing houses function these days.  In order to create income and be more competitive the publishing houses need high-level promotion, with the use of the newest tools like  social networks, e-mail, webpages, blogs, to reach their readers. The role of interactive media has been stressed as their use of graphics, sound and animation create new promotional possibilities.  Low cost of data transfer, when compared with traditional ways, markedly decreases costs while entering into loyalty deals/partnerships with clients positively impacts companies’ income.

References

Gazeta.pl. Technologie [on-line]. [Dostęp 30.07.2012]. Dostępny w World Wide Web: http://info.technologie.gazeta.pl/szukaj/technologie/facebook+megapanel.

MCLEOD, A. Marketing internetowy w praktyce. Gliwice: Wydawnictwo Złote Myśli, 2008. ISBN 978-83- 7521-094-7.

SOWA, A. Autor 2.0. Gliwice: Wydawnictwo Złote Myśli, 2010. ISBN 978-83-7701-144-7.

SZNAJDER, A. Sztuka promocji. Czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę. Warszawa: Business Press Ltd., 1993. ISBN 83-901169-0-1.

ŚLIWIŃSKA, K. Marketingowe instrumenty komunikowania się firmy z rynkiem. Kraków: Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania, 1998. ISBN 83-910034-3-4.

ŚLIWIŃSKA, K. Media interaktywne, a marketing [on-line]. [Dostęp 30.07.2012]. Dostępny w World Wide Web: http://globaleconomy.pl/content/view/110/17/.

Published
2012-09-17