A text "well-coiffed"
Abstract
This article describes the problem of an uncontrolled/unrestrained publication of texts via the powerful tool that is the Internet. A great many texts are being published without the slightest care given to editing principles, good ortography, punctuation or style. The article presents a subjective outline of the key yet simple principles/rules which, if followed, have a very positive impact on reading and overall comprehension of a text. These rules should be implemented in both printed and on-line publications.References
Best Practices of Combining of Typerfaces [on-line]. [Dostęp 7.08.2012]. Dostępny w World Wide Web: http://www.smashingmagazine.com/2010/11/04/best-practices-of-combining-typefaces/.
CHWAŁOWSKI, R. Typografia typowej książki. Gliwice: Helion, 2002. ISBN: 8371975457 / 83-7197-545- 7.
HOCHULI, J. Detal w typografii. Kraków: Wydaw. d2d.pl, 2009. ISBN: 978-83-927308-2-8.
Netykieta [on-line]. [Dostęp 7.08.2012]. Dostępny w World Wide Web: http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta.
WOLAŃSKI, A. Edycja tekstów. Warszawa: Wydaw. Nauk. PWN 2008. ISBN: 978-83-01-15623-7.
Rzeczpospolita Polska. Urząd Komunikacji Elektronicznej. Rynek telekomunikacyjny w Polsce [on-line]. [Dostęp 7.08.2012]. Dostępny w World Wide Web: http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=7558&layout=2&page=t ext.