Mature student in an academic library

  • Magdalena Kokosińska

Abstract

The article focuses on academic libraries  adult users, dividing them into two groups - adult (40-55 years), students mainly on undergraduate and postgraduate studies, and seniors (over 55 years) who participate in the activities of the Academy of Senior Age of the Pedagogical Academy in Lodz. The following item presents the assumptions of the process of lifelong learning. It describes the motivation of students to study at a mature age, goals they want to achieve, and the role of academic libraries in the concept of learning throughout existence of an individual.

References

Akademia Wieku Dojrzałego im. G.M. Fularskiej [on-line]. [Dostęp 25.04.2013]. Dostępny w World Wide Web: http://wsp.lodz.pl/Akademia_Wieku_Dojrzalego_-579-0.html.

BOCHNIARZ, P. (red.). Raport o Kapitale Intelektualnym Polski [on-line]. Warszawa, 2008 [Dostęp 25.04.2013]. Dostępny w World Wide Web: http://zds.kprm.gov.pl/przegladaj-raport-o-kapitale-intelektualnym.

BORECKA, I. Uczestnictwo seniorów w kulturze. Poradnik Bibliotekarza 2007, nr 1, s. 3–6.

BUGAJSKA, B. Edukacja w „trzecim wieku” w kontekście interdyscyplinarnych rozważań nad starością. Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów 2008, nr 1–2, s. 259–274.

IWANOWSKI, S. (oprac.). Kształć się przez całe życie. Łódź, 2010. ISBN 978-83-932020-0-3.

KOSOWIEC-PLACEK, M. Seniorzy jako odbiorcy informacji. Przegląd Biblioteczny 2010, nr 3, s. 322–332.

Lifelong Learning — możliwość czy konieczność? [on-line]. Wirtualne Centrum Brokeringu Edukacyjnego, 2012 [Dostęp 25.04.2013 po zalogowaniu]. Dostępny w World Wide Web: http://www.wcbe.pl/videokurs-orientacja-lifelong-learning,124.html.

MELOSIK, Z. Kultura popularna jako czynnik socjalizacji. W: KWIECIŃSKI, Z., ŚLIWERSKI, B. (red.). Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa, 2010, t. 2, s. 68–93.

Orientacja lifelong learning w kontekście jednostki [on-line]. Wirtualne Centrum Brokeringu Edukacyjnego, 2012 [Dostęp 25.04.2013 po zalogowaniu]. Dostępny w World Wide Web: http://www.wcbe.pl/videokurs-orientacja-lifelong-learning,122.html.

SOBCZAK, P. WSP — Akademia Wieku Dojrzałego [on-line]. 2010 [Dostęp 25.04.2013]. Dostępny w World Wide Web: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dCpIoi1kkOc#!.

WRÓBLEWSKA, W. Konsekwencje założeń koncepcji edukacji ustawicznej dla autoedukacji. e-mentor [on-line]. 2006, nr 5 [Dostęp 25.04.2013]. Dostępny w World Wide Web: http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/17/id/356.

Published
2013-06-03