Evaluation and characteristic of the librarian profession in private schools based on surveys
Abstract
This article presents the results of questionnaires sent electronically to the private schools librarians stored in Ministry of Science and Higher Education. The questions concerned librarians, their education, work experience, foreign languages skills, their expectations and plans. In particular, attention was paid to response of satisfaction and dissatisfaction with their work. It is worth of noting that authors first attempt to characterize the non-state university librarians, illustrating the results.References
Analiza funkcjonowania bibliotek naukowych w Polsce [on-line]. [Dostęp 30.04.2013]. Dostępny w World Wide Web: http://ssk2.bu.amu.edu.pl/standaryzacja/.
Dane statystyczne o szkolnictwie wyższym. W: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego [on-line]. [Dostęp 30.04.2013]. Dostępny w World Wide Web: http://www.nauka.gov.pl/szkolnictwo-wyzsze/dane-statystyczne-o-szkolnictwie-wyzszym.
KLIMCZAK-ZIÓŁEK, J. Bibliotekarz jako zawód sfeminizowany. W: DACKO-PIKIEWICZ, Z., CHMIELARSKA, M. (red.) Rola biblioteki naukowej w tworzeniu społeczeństwa wiedzy. Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu, 2006.
Wyższe szkolnictwo niepubliczne na rozdrożu? [on-line]. [Dostęp 30.04.2013]. Dostępny w World Wide Web: http://www.krzasp.pl/files/Konferencja%20KRZaSP-Perspektywy.pdf.