The use of academic journals by the doctoral students
Abstract
The paper summarizes the comparative research study of the use of academic journals by the French and Polish doctoral students. It focuses on the difficulties in access to these information resources. The research results and some recommendations are presented.References
CATTS, R., LAU, J. Towards Information Literacy Indicators. Paris: UNESCO, 2008.
CONCEIÇÃO, S. C. O. Skills needed to survive and thrive as a scholar in the 21st century: information, knowledge, and publication management. Adult Learning 2013, Vol. 24, no. 4, s. 175-178.
EUROPEAN COMMISSION. Special Eurobarometer 386. Europeans and their languages [on-line]. [Dostęp 29.03.2014]. Dostępny w World Wide Web: http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_386_en.pdf
ROSELLI, M., PERRENOUD, M. Du lecteur à l'usager : ethnographie d'une bibliothèque universitaire. Toulouse: Presses Univ. du Mirail, 2010. ISBN 978-2-8107-0085-1
WIOROGÓRSKA, Z. Edukacja informacyjna. W: Encyklopedia Książki (w przygotowaniu).
WIOROGÓRSKA, Z. Teoria ugruntowana i jej wybrane zastosowania w badaniach z zakresu informacji naukowej i bibliotekoznawstwa. Przegląd Biblioteczny 2012, vol. 80, z. 1, s. 47-57.