E-learning enthralled. Librarians vs Moodle

  • Urszula Ofanowska
  • Bożena Bogdańska

Abstract

The article tackles the issues of e-learning in the form of interview between participants of e-learning courses organised by librarians for librarians. Basic concepts of e-learning are discussed, together with the characteristics of Moodle, ethical issues in e-learning, the quality of courses, the pros and cons of using courses on the part of the users, and offers practical advice how to deal with it. Also, it talks about the collaboration between teachers and students, netiquette, and concerns and fears of students.

References

ANTCZAK-SABALA, B. Skąd się biorą szkolenia biblioteczne on-line w polskich bibliotekach? Ko­munikat z badań. Biuletyn EBIB [on-line], nr 4/2009(104) [dostęp 22.10.2014]. Dostępny w: http://www.ebib.pl/2009/104/a.php?antczak.

Warmińsko-Mazurska Biblioteka Pedagogiczna. Biblioteczne Centrum Zdalnej Edukacji w Elblągu [on-line], [dostęp 22.10.2014]. Dostępny w: http://moodle.wmbp.edu.pl/.

Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji [on-line], [dostęp 22.10.2014]. Dostępny w: http://kampus.come.uw.edu.pl/.

CZARKOWSKI, J.J. E-learning dla dorosłych. Warszawa: Difin, 2012. ISBN 978-83-7641-513-0.

HYLA, M. Przewodnik po e-learningu. Kraków: ABC a Wolters Kluwer business. ISBN 978-83-7526-697-9.

KONIECZKO, A. E-edukacja okazją urozmaicenia wiedzy i umiejętności bibliotekarzy. Biuletyn EBIB [on-line], nr 4/2009 (104) [dostęp 22.10.2014]. Dostępny w: http://www.ebib.info/2009/104/a.php?konieczko.

Moodle statistics [on-line], [dostęp 25.10.2014]. Dostępny w: http://moodle.net/stats/.

Moodle w BP Toruń [on-line], [dostęp 22.10.2014]. Dostępny w: http://www.bptorun.edu.pl/moodle/.

PENKOWSKA,G. Meandry e-learningu. Warszawa: Difin, 2010. ISBN 978-83-7251-281-8.

PLEBAŃSKA, M., KULA,I. E-learning. Treści, narzędzia, praktyka. Warszawa: Almamer Szkoła Wyższa, 2011. ISBN 978-83-62644-11-7.

Portal Edukacyjny UG [on-line], [dostęp 22.10.2014]. Dostępny w: https://pe.ug.edu.pl/.

STECYK, A. Abc eLearningu: system LAMS: learning activity management systems. Warszawa: Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2008. ISBN 978-83-7251-879-8.

SUSFAŁ, M. Moodle: doceń e-learning z platformą Moodle!: ćwiczenia praktyczne. Gliwice: Helion, 2013. ISBN 978-83-246-4758-3.

SZABŁOWSKI, S. E-learning dla nauczycieli. Rzeszów: Wydaw. Oświatowe FOSZE, 2009. ISBN 978-83-7586-012-2.

Published
2015-01-27