The use of electronic services in libraries
Abstract
The rapid development of information and communication technologies in the last 20 years contributed to the globalisation of the market and raised the level of competition. This transformation had a huge impact on the public institutions, including libraries, which have increased its range of services using new ICT (Information and Communication Technologies) tools. The article discusses the library electronic services and the issues related to their use in the activities of the library, and the opportunities and threats posed to these institutions.References
DĄBROWSKA, A., JANOŚ-KRESŁO, M., WÓDKOWSKI, A. E-usługi a społeczeństwo informacyjne. Warszawa: Difin, 2009. ISBN 978-83-7251-982-5.
KAMIŃSKA, J. Zastosowanie marketingu w bibliotekach jako niedochodowych organizacjach usługowych. W: M. Wojciechowska (red.), Marketing biblioteczny: rozważania, dyskusje, konteksty. Gdańsk: Wydaw. Ateneum — Szkoły Wyższej w Gdańsku, 2007. ISBN 978-83-61079-00-2.
KEMPA, M. i in. Wykorzystywanie zasobów Internetu w Bibliotece Głównej Akademii Bydgoskiej. Badania użytkowników. Bibliotekarz 2003, nr 6.ISSN 0208-4333.
KOTLER, P. Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS, 2005. ISBN 83-7301-532-9.
SIDOR, M.W. Jakość usług bibliotecznych. Warszawa: Wydaw. SBP, 2005. ISBN 83-89316-33-1.
RÓŻNIAKOWSKA, M. i in. Biblioteka dawniej i dziś. Hybrydowe, cyfrowe...? Jakie będą i co może wpłynąć na ich kształt w przyszłości. W: Biblioteki XXI wieku. Czy przetrwamy?: II Konferencja Biblioteki Politechniki Łódzkiej [on-line]. Łódź: Politechnika Łódzka, 2006 [dostęp 23.02.2015]. Materiały Konferencyjne EBIB, nr 16. ISBN 83-920302-4-9. Dostępny w: http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/biblio21/sesja6ref3.pdf.
SIKORSKI, M. Usługi on-line. Jakość, interakcje, satysfakcja klienta. Warszawa: Wydaw. Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych, 2012. ISBN 978-83-63103-33-0.
WOJCIECHOWSKA, M. (red.). Marketing biblioteczny: rozważania, dyskusje, konteksty. Gdańsk: Wydaw. Ateneum — Szkoły Wyższej w Gdańsku, 2007. ISBN 978-83-61079-00-2.
WOJCIECHOWSKI, J. Biblioteki w nowym otoczeniu. Warszawa: Wydaw. SBP, 2014. ISBN 978-83-64203-27-5.
WOJCIECHOWSKI, J. O bibliotekach po mojemu. Warszawa: Wydaw. SBP, 2012. ISBN 978-83-61464-50-1.
WÓJCIK, M. WEB 2.0 w działalności usługowej instytucji książki. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013. ISBN 978-83-233-3620-4.