“A fairy tale for breakfast” – nurturing future readers
Abstract
“A fairy tale for breakfast” is a series of meetings with small children and their guardians in the Bychawa Public Library. The aim of the meetings is to provide variety for two-year-olds and three-year-olds and to nurture reading habits of the youngest children by early introduction of books and libraries. The article covers the issues of a book as a tool enhancing the intellectual development of small children and shaping their imagination and aesthetic sense.References
BALUCH, A. Książka jest światem. O literaturze dla dzieci małych oraz dla dzieci starszych i nastolatków. Kraków: Universitas, 2005. ISBN 8324205969.
HOGG, T. BLAU, M. Język dwulatka. Moja mama mnie rozumie. Warszawa: Klub dla Ciebie, 2003. ISBN 838931438X.
LEWANDOWICZ, G. Małe dziecko w bibliotece. Poradnik Bibliotekarza [online]. 2000, nr 3, s. 6 [Dostęp 21.08.2017.]. Dostępny w: http://kpbc.ukw.edu.pl/dlibra/plain-content?id=28698.
Ośrodek Ewaluacji. Badanie efektów czytania dzieciom od urodzenia [online]. Warszawa 2015. [Dostęp 21.08.2017]. Dostępny w: http://www.calapolskaczytadzieciom.pl/ckfinder_pliki/files/Badanie%20efekt%C3%B3w%20czytania%20dzieciom%20od%20urodzenia.pdf.
SKIERKOWSKA, E. Współczesna ilustracja książki. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich – Wydawnictwo, 1969.
SZUMAN, S. Ilustracja w książkach dla dzieci i młodzieży. Kraków: Wiedza – Zawód – Kultura Tadeusz Zapiór, 1951.
UNGEHEUER-GOŁĄB, A. Rozwój kontaktów małego dziecka z literaturą. Podręcznik. Warszawa: Wydaw. SBP, 2011. ISBN 978-83-61464-92-1.
WIERCIŃSKA, J. Sztuka i książka. Warszawa: Państwowe Wydaw. Naukowe, 1986. ISBN 8301045477.