Komunikacja wizualna w działalności promocyjnej, informacyjnej i edukacyjnej CINT PL

  • Paulina Artymiuk-Broda Centrum Informacji Naukowo-Technicznej Politechniki Lubelskiej
  • Łukasz Tomczak Centrum Informacji Naukowo-Technicznej Politechniki Lubelskiej https://orcid.org/0000-0001-9465-4854
Słowa kluczowe: biblioteka akademicka, media społecznościowe, Politechnika Lubelska, użytkownicy biblioteki, wystawy, zadania biblioteki, komunikacja wizualna

Abstrakt

Artykuł prezentuje wykorzystanie komunikacji wizualnej w zadaniach promocyjnych, informacyjnych oraz edukacyjnych Centrum Informacji Naukowo-Technicznej Politechniki Lubelskiej. Działania te skierowane są głównie do młodych użytkowników (studentów) i realizowane za pomocą podstawowych środków przekazu komunikacji wizualnej: ilustracji, fotografii, typografii, infografiki, filmu czy animacji.

Bibliografia

ALEKSANDROWICZ, A. Nowe formy promocji biblioteki i czytelnictwa [prezentacja online]. [Dostęp 16.11.2021]. Dostępny w: https://pbw.zgora.pl/pbw/sites/default/files/dokumenty/IIIforum_prez06.pdf.

BERGSTRÖM, B. Komunikacja wizualna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. ISBN 9788301159726.

Blog Digital24.pl, Fotografia Flat Lay – perfekcyjne zdjęcia [online]. [Dostęp 16.11.2021]. Dostępny w: http://blog.digital24.pl/2019/11/11/fotografia-flat-lay.

BORAWSKA-KALBARCZYK, K., ZIŃCZUK, M. Urzeczywistnianie wizualizacji w procesie kształcenia – spojrzenie z perspektywy dydaktyki. W: Rarot, H., Śniadkowski, M. (red.). Aspekty wizualne w edukacji szkolnej i akademickiej. Lublin: Politechnika Lubelska, 2016, s. 23–38. ISBN 978837947390.

CICHOŃ, I., MIELCZAREK, I. Marketing internetowy bibliotek szkół wyższych. W: Wojciechowska, M. (red.). Strefa kultury strefa nauki. Współczesny obraz biblioteki. Gdańsk: Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2014, s. 32–35. ISBN 9788364335051.

KANIA, M., OLESIAK, K. Fotograf w bibliotece. Rola przekazu wizualnego w promowaniu kultury. Zarządzanie biblioteką. 2019, nr 1 (11), s. 75–88. ISSN 2081-1004.

MACHCIŃSKA. K. Media społecznościowe w bibliotece – rodzaje, funkcje, strategia działania. W: Odlanicka-Poczobutt, M., Zioło, K. (red.). Biblioteka akademicka. Infrastruktura-uczelnia-otoczenie[online]. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2014, s. 267–276. [Dostęp 16.11.2021]. Dostępny w: https://delibra.bg.polsl.pl/dlibra/show-content/publication/edition/15554?id=15554.

PANASIEWICZ, K., TOMCZAK, Ł. Działalność kulturotwórcza i jej rola w bibliotece naukowej na przykładzie Biblioteki Politechniki Lubelskiej. W: Jazdon, K. (red.). Biblioteka naukowa: czy jeszcze naukowa?. Poznań: Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu, 2018, s. 201–213. ISBN 9788360961162.

POMORSKA-KOWALCZYK, A., BORECKA, M., ZBAŃSKA, M. Aspekty wizualne w pracy bibliotek. W: Rarot, H., Śniadkowski, M. (red.). Aspekty wizualne w edukacji szkolnej i akademickiej. Lublin: Politechnika Lubelska, 2016, s. 137–147. ISBN 9788379472390.

WANDEL, A. Wystawy wirtualne – nowa forma popularyzacji książki i bibliotek (na przykładzie stron WWW bibliotek francuskich). W: Komza, M., Migoń, K., Skalska-Zlat, M., Żbikowska-Migoń, A. (red.). Oblicza kultury i książki. Prace i studia z bibliologii i informacji naukowej. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskie-go, 2005, s. 211–228. ISBN 8322925468.

Opublikowane
2021-12-23