Obserwuj swoją Bibliotekę

  • Beata Antczak-Sabala
  • Joanna Barbara Broniarczyk
Słowa kluczowe: gminne biblioteki publiczne, Instagram, komunikacja, marketing biblioteczny, promocja;

Abstrakt

Biblioteki podążają wszędzie tam, gdzie są ich obecni, ale też potencjalni użytkownicy, dlatego wiele z nich zakłada profile na portalach społecznościowych. Należy do nich m.in. Instagram, fotograficzny serwis społecznościowy. Biblioteki mogą go wykorzystywać do promocji swojej działalności szczególnie wśród młodych odbiorców.

Bibliografia

mln polskich użytkowników Instagramu. Przeważają kobiety, młodzi i ludzie z miast. W: Wirtualne Media [online]. Wirtualnemedia.pl 2001–2017. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: http://www.wirtual­nemedia.pl/artykul/2-mln-polskich-uzytkownikow-instagramu-przewazaja-kobiety-mlodzi-i-ludzie-z-miast.

BIELA, J. Biblioteka na Instagramie. Biblioteka Publiczna 2017, nr 1. ISSN 2353-8007.

Hasztag. W: Wikipedia. Wolna encyklopedia [online]. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: http://pl.wiki­pedia.org/wiki/Hasztag.

Instagram [online]. 2017. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: Instagram. W: Wikipedia. Wolna encyklo­pedia [online]. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instagram.

JASKOWSKA, B. Biblioteka w obrazkach, czyli jak efektywnie promować działalność biblioteczną na Instagramie. Warsztaty Bibliotekarskie [online]. 2015, nr 1 (45). [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: http://warsztatybibliotekarskie.pedagogiczna.edu.pl/nr-12015-45/biblioteka-w-obrazkach-czyli-jak-efektywnie-promowac-dzialalnosc-biblioteczna-na-instagramie/.

RYSUJĘ FEJSBUKI: Rysunkowy blog o social media [online]. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: https://rysujefejsbuki.pl/rysunek/instagram-rosnie.

Opublikowane
2017-11-07