Bibliotekarstwo jutra - edukacja, informacja, kultura
Abstrakt
W artykule przedstawiono krótki rys historii bibliotek pedagogicznych w Polsce, omówiono współczesne funkcje bibliotek pedagogicznych w oparciu o najnowszą literaturę przedmiotu. Bazując na doświadczeniach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, zaproponowano kilka kierunków rozwoju i rozwiązań praktycznych, które mogą stanowić pomoc w planowaniu przyszłości bibliotek pedagogicznych.
Bibliografia
CZACHAROWSKA, S. (2019). Biblioteki pedagogiczne w roku 2018. Bibliotekarz, nr 2, s. 11–13.
SANAK-KOSMOWSKA, K. (2024). Kompetencje cyfrowe i potrzeby edukacyjne generacji Alpha w kontekście korzystania z bibliotek. W: Ślusarek M., Bukowczan W. (red.). Biblioteka pedagogiczna przyszłości: niekonwencjonalne zasoby i użytkownicy jutra. Kraków: Księgarnia Akademicka, s. 59–68.
SZCZECINA, A., PIOTROWSKA, A., ŚLUSAREK, M. (2012). Z ksiąg zrodzona...: 90 lat pracy Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie: 1922–2012. Kraków: Krakowska Oficyna Naukowa TEKST.
ŚLUSAREK, M., BUKOWCZAN, W. (red.). (2024). Biblioteka pedagogiczna przyszłości: niekonwencjonalne zasoby i użytkownicy jutra. Kraków: Księgarnia Akademicka.
WACHOWICZ, M. (2023). Technologie informacyjno-komunikacyjne w wojewódzkich bibliotekach pedagogicznych w Polsce. Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego.
WAŃKA, D. (red.). (2008). Biblioteki pedagogiczne wobec wyzwań współczesnej oświaty: materiały konferencji naukowej, Kalisz 11–12 maja 2006. Kalisz: Kaliskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk.
WOJCIECHOWSKI, J. (2012). O bibliotekach po mojemu. Warszawa: Wydaw. Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.