Wybrane działania Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich
Abstrakt
W artykule przybliżono kilka obszarów działania organizacji branżowej nauczycieli bibliotekarzy. Zwrócono uwagę na trudności w gromadzeniu danych o bibliotekach szkolnych i możliwości ich wykorzystania do działań naprawczych. Przedstawiono kolejne rządowe programy mające na celu wspieranie rozwoju czytelnictwa. Na zakończenie wspomniano o międzynarodowej współpracy organizacji bibliotekarskich, której owocem było drugie wydanie wytycznych dla bibliotek szkolnych.
Bibliografia
BRZEZIŃSKA, D. Narodowy (?) Program Rozwoju Czytelnictwa. Przegląd Oświatowy 2014, nr 4, s. 13–14. ISSN 1231-4382.
BRZEZIŃSKA, D. Narzędzia do badania kondycji biblioteki szkolnej. Szkoła. Miesięcznik Dyrektora 2016, nr 1, s. 31–33. ISSN 2719-2695.
IFLA School Library Guideleines [online]. 2015. [Dostęp 16.06.2021]. Dostępny w: https://www.ifla.org/wp-content/uploads/2019/05/assets/school-libraries-resource-centers/publications/ifla-school-library-guidelines.pdf.
Światowy Kongres Bibliotekarzy IFLA 2017. Konferencja satelicka. W: Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna [online]. [Dostęp 16.06.2022]. Dostępny w: https://dbp.wroclaw.dolnyslask.pl/biblioteki/wroclaw/wroclaw-wydarzenia/archiwum-wydarzen/category/18-konferencje-spotkania?start=20.
WALCZEWSKA-KLIMCZAK, G. Biblioteki szkolne. W: Budyńska, B., Jezierska, M., Lewandowicz-Nosal, G., Walczewska-Klimczak, G. Stan bibliotek w Polsce 2012 r. [online]. Warszawa: Biblioteka Narodowa, 2016, s. 37–57. [Dostęp 16.06.2022]. Dostępny w: https://ksiegarnia.bn.org.pl/pdf/Biblioteki%20w%20Polsce%20w%202012%20r.pdf.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.