Jak biblioteki akademickie szkolą badaczy w zakresie otwartej nauki – na przykładzie kursu oferowanego przez Bibliotekę Uniwersytecką w Warszawie
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja kursu o otwartej nauce stworzonego przez Bibliotekę Uniwersytecką w Warszawie (BUW) dla badaczy Uniwersytetu Warszawskiego i zorganizowanego w dwóch edycjach w roku akademickim 2020/2021. Omówiono szczegółowo tematykę kursu, przyjęte rozwiązania organizacyjne oraz wykorzystane narzędzia informatyczne. Scharakteryzowano osoby zarejestrowane na szkolenie, a także omówiono wyniki ankiet ewaluacyjnych. Podano praktyczne rozwiązania oraz rekomendacje dotyczące przygotowania tego rodzaju szkoleń.
Bibliografia
COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION. Proposal for a REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL establishing Horizon Europe – the Framework Programme for Research and Innovation, laying down its rules for participation and dissemination [online]. Brussels, 2020. [Dostęp 7.05.2011]. Dostępny w: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CONSIL:ST_14239_2020_INIT&qid=1608624599580&from=EN.
NCN. Polityka Narodowego Centrum Nauki dotycząca otwartego dostępu do publikacji [online]. Warszawa: Narodowe Centrum Nauki, 2020. [Dostęp 7.05.2021]. Dostępny w: https://www.ncn.gov.pl/finansowanie-nauki/otwarta-nauka.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.