Escape room w bibliotece

  • Ksenia Erdmann
  • Wojciech Wątor Embassy International School
Słowa kluczowe: escape room, pokoje zagadek, gry logiczne, biblioteki

Abstrakt

Celem artykułu jest przybliżenie escape roomów jako formy pracy z czytelnikami bibliotek. W pierwszej części wyjaśniono pojęcie pokoju zagadek oraz przedstawiono rys historyczny. Następnie uzasadniono wykorzystanie tej gry w celach dydaktycznych oraz wychowawczych w rzeczywistości zarówno szkolnej, jak i bibliotecznej. Kolejna część wyjaśnia, jak stworzyć escape room oraz jak wykonać plan pokoju zagadek. Na koniec przedstawiono propozycje zagadek.

Bibliografia

CLARKE, S., PEEL, D., ARNAB S., MORINI, L. EscapED: A Framework for Creating Educational Escape Rooms and Interactive Games to For Higher/Further Education. International Journal of Serious Games [online]. 2017, Vol. 4, No 3, s. 73–86. [Dostęp 8.04.2021]. ISSN 2384-8766. Dostępny w: http://journal.seriousgamessociety.org/index.php/IJSG/article/view/180.

MERCHÁN MACÍAS, G. The Gate School Escape Room: An educational proposal [online]. Valladolid: Universidad de Valladolid, 2017. [Dostęp 8.04.2021]. Dostępny w: http://uvadoc.uva.es/handle/10324/25355.

SPIRA, L. 6 Year US Escape Room Industry Report (August 2020). W: Room Escape Artist [online]. 24.08.2020. [Dostęp 8.04.2021]. Dostępny w: https://roomescapeartist.com/2020/08/24/escape-room-industry-report-2020/.

TABAKA, M. Escape roomy walczą o przeżycie. Proponują zabawę z mistrzem gry, ale przed własnym komputerem. W: Bizblog.pl [online] 31.01.2021. [Dostęp 11.03.2020]. Dostępny w: https://spidersweb.pl/bizblog/escape-roomy-pandemia/.

TABAKA, M. Escape roomy wyszły już na prostą po koszmarnym pożarze. Nawet rekrutuje się w nich pracowników. W: Bizblog.pl [online] 24.09.2019. [Dostęp 11.03.2020]. Dostępny w: https://spidersweb.pl/bizblog/escape-room/.

VELDKAMP, A., VAN DE GRINT, L., KNIPPELS, M-C. P.J., VAN JOOLINGEN, W.R. Escape education: A systematic review on escape rooms in education. Educational Research Review [online]. 2020, Vol. 31, Art. 100364. [Dostęp 8.04.2021]. ISSN 1747-938X. Dostępny w: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100364.

ŻYLIŃSKA, M. Neurodydaktyka: nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Toruń: Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013. ISBN 9788323130925.

Opublikowane
2021-04-20