Mobilne Centrum Informacyjne - biblioteczny projekt edukacyjny dla pracowników Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

  • Paulina Milewska Centrum Informacyjno-Biblioteczne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Słowa kluczowe: kompetencje cyfrowe, kompetencje informacyjne, edukacja informacyjna, dydaktyka biblioteczna, biblioteki akademickie, biblioteki medyczne, edukacja zdalna, szkolenia, webinaria

Abstrakt

W artykule zaprezentowane zostały doświadczenia Centrum Informacyjno-Bibliotecznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi nabyte podczas realizacji projektu edukacyjnego dla kadry Uczelni – Mobilnego Centrum Informacyjnego. Autorka opisuje założenia projektu, a także praktyczne elementy pracy zespołu trenerek realizujących cykl webinariów mających na celu podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej i naukowej Uczelni w zakresie kompetencji informacyjnych i cyfrowych. W tekście zawarto informacje o wykorzystywanych narzędziach oraz organizacji szkoleń online.

Bibliografia

Instytucjonalna polityka otwartości Uniwersytetu Medycznego w Łodzi [online]. Uniwersytet Medyczny w Ło-dzi, 2018. [Dostęp 18.03.2021]. Dostępny w: http://cib.umed.lodz.pl/polityka-otwartosci.

LAU, J. Kompetencje informacyjne w procesie uczenia się przez całe życie. Wytyczne [online]. Komisja SBP ds. Edukacji Informacyjnej, 2011. [Dostęp 18.03.2021]. Dostępny w: http://www.sbp.pl/repository/SBP/sekcje_komisje/komisja_ds_edukacji_informacyjnej/Wytyczne.pdf.

Operacja-Integracja 2.0! – Uniwersytet Medyczny w Łodzi otrzymał dofinansowanie na realizację projektu. [online]. [Dostęp 18.03.2021]. Dostępny w: https://umed.pl/operacja-integracja-2-0-uniwersytet-medyczny-w-lodzi-otrzymal-dofinansowanie-na-realizacje-projektu.

Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie [online]. [Dostęp 18.03.2021]. Dostępny w: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=CELEX:32006H0962.

Opublikowane
2021-04-20