Marketing książki dziecięcej. Konieczny czy zbyteczny?

  • Agnieszka Karp-Szymańska
Słowa kluczowe: marketing, promocja, patronat medialny, akcje promocyjne, konsumenci, czytelnicy dziecięcy

Abstrakt

Dzieci żyją w zupełnie nowej rzeczywistości, w której książka musi być konkurencyjna w stosun­ku do bardzo atrakcyjnych rozrywek, wykorzystujących nowe technologie. Zachodzi więc potrzeba podejmowa­nia działań, które zachęcą dzieci do czytania i przykują ich uwagę do konkretnych pozycji wydawniczych. Grupa dzieci i rodziców jest szczególnie ważna, bo to dzieci mają w niedalekiej przyszłości być aktywnymi czytelnikami i uczestniczyć w kulturze literackiej kraju. Artykuł powstał w wyniku doświadczeń autorki zdobytych podczas dziewięcioletniej pracy w portalu internetowym skierowanym do dzieci i rodziców. Uczestniczyła ona w wielu pro­jektach marketingowych wydawców literatury dziecięcej oraz w działaniach promujących czytelnictwo, podejmo­wanych przez instytucje kultury i podmioty prywatne w ośmiu największych miastach Polski. Na podstawie wielu przykładów wyróżniono kilka kluczowych metod zainteresowania potencjalnego czytelnika książką. W artykule są one omówione jako warte naśladowania praktyki. Wnioskiem jest potwierdzenie szansy dla popularyzacji lite­ratury, jaką jest mądre czerpanie inspiracji z zasad marketingu.

Opublikowane
2015-10-05