Impresariat w bibliotece naukowej na przykładzie Biblioteki Politechniki Białostockiej

  • Anna Sidorczuk
  • Anna Wykowska
  • Ewa Zwierzyńska
Słowa kluczowe: biblioteki naukowe, biblioteki akademickie, biblioteki uczelniane, impresariat, organizacja wydarzeń, wizerunek, promocja biblioteki, upowszechnianie czytelnictwa, działalność edukacyjna, Biblioteka Politechniki Białostockiej;

Abstrakt

Artykuł opisuje przedsięwzięcia podejmowane przez Bibliotekę Politechniki Białostockiej, których przykładem jest m.in. kampania społeczna pod hasłem „Sam zadbaj o swoje bezpieczeństwo”. Ukazuje projekty, w których ta instytucja uczestniczy, np. zajęcia z dziećmi w ramach uniwersytetu dziecięcego – PB BUD, a także inicjatywy, jakie są podejmowane przez placówkę: wystawy, akcje bookcrossingowe, audycje radiowe itp.

Bibliografia

CYBULSKI, R. Wizerunek biblioteki w strategii marketingowej. Bibliotekarz 1997, nr 7-8, s. 8-10. ISSN 0208-4333.

CZYŻEWSKA, M. Wizerunek biblioteki a przewaga konkurencyjna szkół wyższych. W: Czyżewska M. (red.). Kształtowanie wizerunku biblioteki. Białystok: Wydaw. Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, 2007, s. 53-64. ISBN 83-87981-39-7, 978-83-87981-39-6.

HUCZEK, M. Public relation a wizerunek biblioteki. Biuletyn EBIB [on-line] 2004, nr 5 (56) [dostęp 26.07.2016]. ISSN 1507-7187. Dostępny w: http://www.ebib.pl/2004/56/huczek.php.

Kampania społeczna Sam zadbaj o swoje bezpieczeństwo [on-line]. Biblioteka Politechniki Białostockiej [dostęp 26.07.2016]. Dostępny w: http://www.bezpiecznyrowerzysta.pb.edu.pl/.

MATASSA, F. Organizacja wystaw: podręcznik dla muzeów, bibliotek i archiwów. Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas ; Warszawa : Muzeum Pałac w Wilanowie, 2015. ISBN 97883-242-2726-6.

MICHALAK, D., KORYŚ, I., KOPEĆ, J. Stan czytelnictwa w Polsce w 2015 roku [on-line]. Biblioteka Narodowa [dostęp 25.07.2016]. Dostępny w: http://www.bn.org.pl/download/document/1422018329.pdf.

ZĄBROŃ, B. Wizerunek współczesnej biblioteki. W: Antczak B. (red.). Zarządzanie strategiczne i marketingowe w bibliotekach, Poznań: Wydaw. Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 2004, s. 133-139. ISBN 83-7205-202-6.

ZYBERT, E. B. Kultura organizacyjna w bibliotekach. Warszawa: Wydaw. SBP 2004. ISBN 83-89316-21-8.

Opublikowane
2016-09-16