Zaprojektuj, zaplanuj, zrealizuj. Budowanie strategii komunikacji a tożsamość biblioteki akademickiej
Abstrakt
Wizerunek instytucji zależy od wielu czynników. Biblioteki akademickie podejmują szereg działań mających na celu poprawienie tego, w jaki sposób są postrzegane przez swoje otoczenie zarówno w wymiarze realnym, jak i wirtualnym. Stosują przeróżne metody kreowania pozytywnego wizerunku instytucji, podejmując się w dużej mierze realizacji działań charakterystycznych dla sektora komercyjnego. Jednocześnie dopasowują swoje działania do realiów funkcjonowania instytucji o charakterze non profit. W artykule przedstawiono narzędzia wykorzystywane do budowania marki oraz sposoby ich zastosowania w bibliotekach akademickich. Użycie ich może stanowić podstawę do szerszego spojrzenia na tożsamość biblioteki akademickiej i wypracowania strategii komunikacji.
Bibliografia
JANKOWSKI, M. Mała Wielka Firma [online]. [Dostęp 20.09.2019]. Dostępny w: https://malawielkafirma.pl.
MARK, M., PEARSON, C.S. The Hero and the Outlaw: Building Extraordinary Brands Through the Power of Archetype. New York [etc.]: McGraw-Hill, 2006. ISBN 0071364153.
OPAS, J. Wykorzystanie metody person w projektowaniu usług bibliotek szkół wyższych. W: Rese-arch Gate [online]. [Dostęp 20.09.2019]. Dostępny w: https://www.researchgate.net/profile/Jakub_Opas2/publication/315816134_Wykorzystanie_metody_per-son_w_projektowaniu_uslug_bibliotek_szkol_wyzszych/links/58e7e8df0f7e9b978f7f3b31/Wykorzystanie-metody-person-w-projektowaniu-uslug-bibliotek-szkol-wyzszych.pdf.
Marketer+ [online]. Lublin, 2012-. [Dostęp 20.09.2019]. ISSN 2083-6368. Dostępny w: https://marketerplus.pl.
TKACZYK, P. paweltkaczyk.com [online]. [Dostęp 20.09.2019]. Dostępny w: https://paweltkaczyk.com.