Świadomość marki biblioteki akademickiej – wprowadzenie do problematyki
Abstrakt
Marka odgrywa ważną rolę w nowoczesnym marketingu strategicznym i stanowi istotne narzędzie marketingowe również dla bibliotek. Świadomość znaczenia marki dla bibliotek akademickich oznacza dbałość o przekazywanie otoczeniu jednolitego oraz spójnego obrazu, który powinien być na tyle autentyczny, oryginalny i wyrazisty, aby zapewnić marce wyróżnienie i zawładnąć umysłami użytkowników. W artykule omówiono wskaźniki świadomości marki i zaprezentowano model służący do badania świadomości marki w bibliotekach akademickich.
Bibliografia
BŁACH, M. Wizerunek Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Naro-dowej w Krakowie wśród kontrahentów Wypożyczalni Międzybibliotecznej. W: WOJCIECHOWSKA, M. (red.). Zarządzanie zasobami niematerialnymi bibliotek w społeczeństwie wiedzy. Warszawa: Wydaw. SBP, 2016, s. 232-244. ISBN 9788364203640.
GRABOWSKA, H. Kształtowanie świadomości marki biblioteki akademickiej na przykładzie bibliotek polskich i brytyjskich. Rozprawa doktorska. Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2018.
GRABOWSKA, H. Zarządzanie marką w bibliotece na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Po-znaniu. Zarządzanie Biblioteką 2011, nr 1(3), s. 111–122. ISSN 2081-1004.
KALL, J. Silna marka: istota i kreowanie. Warszawa: Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2001. ISBN 8320812887.
KOZIELSKI, R. Wskaźniki marketingowe. Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 2004. ISBN 838935523X.