Baza PEDAGOG – czy dziedzinowe bazy danych nadal są potrzebne użytkownikom informacji naukowej
Abstrakt
Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie realizacji wieloletniego projektu dofinansowanego przez MNiSW w ramach dotacji na upowszechnianie nauki pod nazwą „Rozbudowa bazy PEDAGOG”. Baza PEDAGOG została przedstawiona w odniesieniu do bazy EDUKACJA oraz ogólnie przyjętych kryteriów oceny bibliograficzno-abstraktowych baz danych.Abstract: The aim of the article is to present a multi-annual project co-financed by the Ministry of Science and Higher Education within the grant for the dissemination of science called „Extension of the PEDAGOG database”. This database was presented in relation to the EDUKACJA database and the generally accepted assessment criteria for evaluation of abstracts and bibliographical databases.
Bibliografia
GŁOWACKA, E. Kryteria oceny i wyboru baz danych. W: Derfert-Wolf, L., Szczepańska, B. (red.). Bibliograficzne bazy danych: kierunki rozwoju i możliwości współpracy. Bydgoszcz, 27–29 maja 2009 [online]. EBIB, 2009. [Dostęp 30.05.2017]. Materiały konferencyjne EBIB, nr 19. ISBN 83-921757-5-1. Dostępny w: http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/mat19/glowacka.php.
JASKOWSKA, M. Funkcjonalność polskich bibliograficznych dziedzinowych systemów infor-macyjno-wyszukiwawczych. W: Franke, J., Woźniak-Kasperek, J. (red.). Bibliografia: historia, teoria, praktyka: praca zbiorowa. Warszawa: Wydaw. SBP, 2016, s. 223–237. ISBN 978-83-64203-75-6.
KISILOWSKA, M. Kultura informacji. Warszawa: Wydaw. SBP, 2016. ISBN 978-83-64203-69-5.
MATCZUK, A. Bibliografia specjalna dziedzin a bibliografia narodowa. W: Piąta Ogólnokrajowa Narada Bibliografów, Warszawa 11–13 czerwca 2003: referaty i dyskusja. Warszawa: Biblioteka Narodowa, 2004, s. 184–212. Prace Instytutu Bibliograficznego, nr 42. ISBN 83-7009-586-0.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 grudnia 2016 r. w sprawie przyznawania kategorii naukowej jednostkom naukowym i uczelniom, w których zgodnie z ich statutami nie wyodrębniono podstawowych jednostek organizacyjnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2154).
SADOWSKA, J. Polskie dziedzinowe bibliograficzne bazy danych w perspektywie lokalnej i globalnej. W: Derfert-Wolf, L., Szczepańska, B. (red.). Bibliograficzne bazy danych: kierunki rozwoju i możliwości współpracy. Bydgoszcz, 27–29 maja 2009 [online]. EBIB, 2009. [Dostęp 30.05.2017]. Materiały konferencyjne EBIB, nr 19. ISBN 83-921757-5-1. Dostępny w: http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/mat19/sadowska.php.
SEBASTJAN, D., PILIŃSKA, M. Bibliograficzne bazy danych Dolnośląskiej Biblioteki Pedago-gicznej we Wrocławiu: EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism, Dolny Śląsk – edukacja regionalna. W: Derfert-Wolf, L., Szczepańska, B. (red.). Bibliograficzne bazy da-nych: kierunki rozwoju i możliwości współpracy. Bydgoszcz, 27–29 maja 2009 [online]. EBIB, 2009. [Dostęp 30.05.2017]. Materiały konferencyjne EBIB, nr 19. ISBN 83-921757-5-1. Do-stępny w: http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/mat19/sebastjan_pilinska.php.
SZEWCZYK-KŁOS, D. Baza PEDAGOG narzędziem edukacji informacyjnej w bibliotece aka-demickiej. W: Sójkowska, I., Derfert-Wolf, L. (red.). Bibliograficzne bazy danych i ich rola w rozwoju nauki. II Konferencja Naukowa Konsorcjum BazTech, Poznań, 17-19 kwietnia 2013 [online]. Stowarzyszenie EBIB, 2013. [Dostęp 13.07.2017]. Materiały konferencyjne EBIB, nr 24. ISBN 978-83-63458-06-5. Dostępny w: http://open.ebib.pl/ojs/index.php/Mat_konf/article/view/49/149.
URBAŃSKA, D. Bibliografie dziedzin i zagadnień wobec nowych technologii informacyjnych. W: Szósta Ogólnokrajowa Narada Bibliografów: Warszawa, 23–24 października 2008. Warszawa: Biblioteka Narodowa, 2010, s. 206–217. Prace Instytutu Bibliograficznego, nr 49. ISBN 978-83-7009-642-7.